Sola i Kârlsta'... typ?

Ja alltså, det regnade ju faktiskt lite också.. men vi var där idag! Jag vaknade hemma hos Fredrik av att Sanna ringde och sa att de skulle vara där om 20 minuter. Av fasa insåg jag att jag en gång tidigare samma morgon hade vaknat av att hon hade ringt och sagt att hon kommer om 2 timmar. Jag flyger upp och landar nästan i änden av andra sidan rummet av ren snurrighet, men tar mig så småningom till badrummet. Tro det eller ej, men jag hann på 20 minuter att fixa iordning mig utan olyckor med mascara i ögat eller vrängda kläder!
När de väl hade anlänt var det första jag fick höra av Joanna, "Ida, din pojkvän är sexig i arbetskortbyxor." Jora , jag vet, han är ju det. Riktig hunkdunk jag vevat in där. Haha.
I Karlstad blev det inte mycket till shopping; blev en vit lös tröja och en nachotallrik. Alltid nåt! Eller rättare sagt det enda jag har råd med just nu. Löningen försvann ju tyvärr rätt snabbt förra veckan nere i götet, och den andra tusenlappen ska gå till nåt annat. Inte kul att ha pengar som man inte får röra! Lite småfrestande faktiskt att köpa upp allt, men no no no.
Efter jag kom hem åkte jag en sväng till Julia i hennes lägenhet och tittade på Simpsons, men somnade rätt fort i hennes stora mjuka stol som jag tror det får plats 4 personer i. Tyvärr vaknade jag av att jag skulle iväg och jobba där datorn krånglade med kostnaderna på allt, så det tog lite längre tid att komma hem idag. Men jävlar vilken huvudräkning jag har märkte jag! Bra arbetsskador man får på köpet ibland.
Imorn åker mor och far till Halmstad vilket betyder ensam hemma. Ibland hatar jag det och ibland älskar jag det. Har en känsla av att jag kommer hata det för Fredrik börjar ju kl 7 på morgonen, så det är nog inte så rockigt att ta sig från mig och in till stan kl halv 7 när han kan sova längre hemma hos sig själv. Så jag lär parkera där i några dagar till, börjar imorn. Jag klagar dock inte, älskar det stället! Han har även världens sötaste och fetaste katt som heter Fabian och dregglar så fort man kliar honom. Han har så lång och mjuk päls så jag skulle kunna ha honom som kudde. Goding iaf!

Nu ska jag kolla på Vänner och sova lite, ska försöka ta mig upp innan 12 imorn om det är sol. Kommer bli hårt... Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0